Reisverhalen van Natascha

De eerste ervaringen met India!

Allereerst bedankt voor al jullie reacties, echt enorm leuk om te zien hoe iedereen mee leeft/reist :-)

Onze reis isin zijn geheel voorspoedig verlopen. We hebben nergens vertraging opgelopenen zijn op tijd op onze bestemming(en) gearriveerd. Onze chauffeur Bharat stond ons op te wachten, ook nadat de twijfels wel heel ergtoesloegen omdat we maar niet door de gate kwamen. We hadden n.l. wat tijd nodig om de ingebonden rugzakken te ontdoen van hun plastiek,opbergen van de handbagage en het wisselen vande Traveller Cheques voor de eerste rupees (INR). Daarmee totaalde tijd uit het oog verloren :-). Elkaar uiteindelijk gevonden waarna een autorit ons naar het voorgeboekte hotel heeft gebracht.

Gisteren dus aangekomen in Delhi en het lijkt al dagen geleden. Na een kort dutje hebben we New and Old Delhi bekeken, met de auto, te voet en riksja. Het verblijf hebben we daar ingekort omdat naar zeggen we het zo wel gezien hadden, er veel sof en vervuiling in de lucht hangt en nog zoveel moois op de uitgestippele route te bekijken. Vandaag voornamelijk in de auto gezeten, een rit van Delhi naar Agra. De afstand is ongeveer 225 km en duurt normaal een uur of vijf. Bij ons iets langer omdat we genoten hebben van een uitgebreidde lunch.

Onze tweede dag in India en al zoveel gezien, beleefd en te vertellen. Laat ik beginnen met te stellen dat het allemaal waar is wat ' ze' zeggen over dit land. Het is smerig en stoffig, kleurrijk, druk en rumoerig. Hele gezinnen leven onder een tentdoek zonder bezittingen terwijl een paar honderd meter verder kantoorgebouwen staan van de beter bedeelden. Koeien lopen los op straat enleven van de vuilnis die zonder pardon door de Indier op de grond wordt gegooid. Ze leggen de meest prachtige parken aan die een keur aan vogels huishouden. Een apenfamilie houdt huist midden in de stad Old Delhi en even verder ligt er eenhond dood in de goot.

En we genieten ieder moment van dit land!

Voor mij is Azie niet nieuw maar voor mamma en Lex wel. Toch hebben we geen van allen last van de zogenaamde cultuurshock. Ik kan alleen voor mezelf spreken en vind India echt een aziatisch land. Ik heb vergelijkingsmateriaal met Indonesie, Thailand, Sri Lanka en Singapore en sommige dingen zijn herkenbaar: apen die je overal tegen kunt komen, vee dat los op straat loopt, veel straathonden, de tuktuk, gekleurde vrachtwagens (Sri Lanka), veel tempels, markten met heel veel kleur en drukke handel, de chaos in het verkeer, de straatverkopers en iedereen die geld van je wilt.

Maar het land is natuurlijk ook uniek. Zo zijn we bij het Qutb-minar monument en Quwwatul-silam masjid moskee geweest waarom heen Hindoe tempels zijn gebouwd, op zich natuurlijk bijzonder. I.p.v. in het verkeer de richtingwijzer te gebruiken bij het verplaatsen, toetert men er wild op los ten teken te gaan passeren, links of rechts, het maakt niet uit.

En dan natuurlijk het eten. We hebben vandaag de meest heerlijke Tandoori Chicken uit de oven gegeten! En de verschillende curry's, ik kan mijn lol op :-)

Morgen gaan we Agra bekijken, de Taj Mahal etc. Dan blijven we hier nog een nacht voordat we verder trekken. Ik houd jullie op de hoogte!

Joyce

Als ik jou verhaal zo lees, heb ik gelijk weer zin in Azië, en..... het eten daar! Mooie foto's ook.
Geniet lekker daar en ik blijf je volgen. Zo ben ik ook een beetje op vakantie.

XXX
Joyce

Moi

Hey Natascha,

Leuk blog; verhaaltjes, foto's, kaartje. Ziet er strak uit.

Over Düsseldorf en Helsinky. Was vast goedkoper, maar lijkt wel een omweg. Of gaat er geen directe vlucht vanaf Nederland?

Ook leuk dat ik nu een foto van je moeder heb gezien.

Jullie hebben het zo te zien erg naar je zin en ik wens je nog veel meer plezier.

Laterzzz,
Moi

Ilse

Hey lieverds,

Wat leuk te lezen wat jullie meemaken! Ben in iedergeval blij dat jullie goed zijn aangekomen!

Veel fun!

x
Ilse

Roel

Fijn om te lezen dat zich tijdens de heenreis geen noemenswaardige incidenten op jullie trip hebben voorgedaan! Een goed begin is tenslotte het halve werk, nietwaar? Dit belooft dus heel wat voor de rest van jullie reis, het zal ongetwijfeld een heel bijzondere ervaring worden, geniet er maar goed van! leuk hoor trouwens om op deze manier van jullie reis mee te genieten, mooie foto's en een goed reisverslag, ga zo door meiden! Kijk al uit naar de volgende verhalen en foto's.

xxx

Kus van paps en Ida

Lettie

Fijn om te lezen dat alles goed gaat.
Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
Groetjes van een online mee reisende Lettie
XX

Laura

Hey lieverds,
Ben blij om te horen dat alles goed gaat.
Geniet maar van het mooie weer. Hier in
Nederland aleen maar regen en regen.

veel liefs

essie

jeetje, wat maak jij er een werk van van je verslag.
maar voor ons heel leuk om zo alles te kunnen volgen.
kan ik de volgen de keer ook doen als ik weer naar Afrika gaat en het in nederland bager weer is hihi,NEE ik ben niet jaloers kuch kuch.
Heb je verslag uit geprind kan Liza het ook lezen, ze vraagt namenlijk vaak hoe het daar net jullie is .xxxxx
veel plezier dikke kus aan allemaal

Essie

iets te snel geschreven, lees door de foutjes heen hihihi