Reisverhalen van Natascha

Udaipur (en op naar het zuiden)

Goedemorgen vanuit Alleppey!

Zoals aangekondigd zijn we van het noorden (Udaipur) naar het zuiden vertrokken. Voordat ik daar meer over vertel eerst het noorden afronden.

Udaipur...

...is bij ons allen toch wel de favoriet van bezochte steden (op Pushkar na voor mij :-)). Maar dit stadje met haar relatief smalle straatjes, de vele kleuren van de aan elkaar geschakelde winkeltjes geven je een heel goed en gezellig gevoel. Het uitzicht vanaf de roof-top op ons hotel naar de City Palace was natuurlijk geweldig!

De volgende dag hebben we het ook nog van een andere kant mogen aanschouwen, vanaf de
andere kant van het meer. Dat was even een kippevel moment voor mij...Omdat Alexandra en
ik die middag alleen op pad waren hebben we besloten daar 's avonds met mamma te gaan eten om ook haar van dat mooie uitzicht te kunnen laten genieten. Dat was ook voor ons een goed plan want 's avonds, met de verlichting, was het plaatje weer een hele andere belevenis.

Dit stadje was een mooie afsluiter van het Noorden. En hoewel ik weet dat we zeker niet
alles hebben gezien en heel wat moois hebben (moeten) overslaan simpelweg door tijdgebrek, ben ik er van overtuigd dat we van alles en nog wat hebben meegepikt om een goed beeld te krijgen van de mensen, cultuur, geschiedenis en hun eetgewoonten.

Onderweg...

Woensdag 5 maart zijn we om 4.00 uur opgestaan om ons vliegtuig te pakken naar het Zuiden, naar Trivandrum. Veel te vroeg! Hadden zeker nog wel 1,5 uur langer op ons bed kunnen
liggen...Enfin, een verlaten vliegveld is ook een ervaring zullen we maar zeggen :-)
Zonder vertraging in Trivandrum aangekomen. Vanaf daar met een pre-paid taxi voucher een
lift gekregen naar ons hotel, gekozen uit de lonley planet. De locatie was zo gekozen dat
we dicht bij een bus stand en het treinstation zaten.
Trivandrum was slechts een verplichte stop op weg omhoog naar ander moois. Wat een geluk
dat we de volgende dag door mochten! Dit is een stad waar we ons geen van allen lekker
voelden. Het is smerig, druk, lelijk, nauwelijks een biertje of fatsoenlijk eten te krijgen.
Na de bus te hebben aanschouwd toch maar besloten de volgende dag de trein te nemen naar
Alleppey :-)

Ook dat is een ervaring op zich als je je bedenkt dat we 3 klasse AC (Airco) hebben genomen,
de op een na beste tickets, en dat de beestjes uit de lucht komen vallen...te smerig voor
woorden. Ik kan wel merken dat ik wat ouder ben geworden en in de loop der tijd aan meer
luxe gewend geraakt ben. Ik voelde me alles behalve op mijn gemak...en dan te bedenken dat
we waarschijnlijk ook nog een slaaptrein moeten pakken...ik weet het nog niet!


Enfin, uiteraard hebben we onze bestemming heelhuids bereikt en vervolgens, na wat omwegen door een taxi chauffeur met een eigen wil, een leuk hotel gevonden waar we nu verblijven in een tuinhuisje.

Dit laten we straks al weer achter ons als we met de gister geboekte houseboat twee dagen de backwaters van Alleppey gaan verkennen! Onze eigen boot, eigen bemanning en het bier wordt, terwijl ik dit schrijf, op verzoek nu gekocht in een bar of wie zal het zeggen waar, en koud gelegd op de houseboat :-) Dit wordt de eerste gelegenheid voor ons om een kwartiertje (want langer houd je het niet vol!) te zonnebaden op het dek.

Dus mensen, wij gaan een paar heerlijke dagen tegemoet. Jullie horen ons daarna wel weer,
groetjes van ons aan iedereen!

(en voor deze ene keer, een hele dikke kus van Lex aan Alwin)

Reacties

Reacties

Sonja

Hmmmmm met eigen houseboat de backwaters op, dat klinkt niet verkeerd ladies! Zal ik het nóg lekkerder voor jullie maken? Hier valt al dagenlang een smerig miezerregentje en het is grauw en grijs. Lekker he! :-))

Blijf vooral je eigen gevoel volgen met reizen, en als je je ergens niet prettig voelt; wegwezen of ombuigen dan.

Prachtige foto's weer, en het is natuurlijk maar een kleine selectie die je hier plaatst. Op hoeveel zit je ondertussen?

Nou meiden, geniet van jullie komende heerlijke dagen, dan kijk ik uit naar het volgende verslag!
Trouwens, wat heeft die Alwin wat wij allemaal niet hebben?? hahahahaha laat maar ik wil het niet weten.

XXX
Sonja

Ilse

Hey Lieverds,

En ik dacht dat jullie het back to basic gingen doen vooralsnog zie ik alleen maar mooie hotels, eigen chauffeur en eigen houseboat???

Nou geniet er maar lekker van!

Dikke kus
Ilse

Michel

Wat een (rijke) onvergetelijke ervaringen doen jullie op !! HET mooiste van zulke verre reizen.
Geniet ervan, Golden Girls..
x

Moany

Leuke reportages en geweldige foto's
Nog veel plezier gewenst met de rest van jullie vakantie.

Zet me wel in de mood voo een Lamb Balti, gelukkig ben ik net thuis van m'n werk en heb nog niet gegeten.
Op naar de Take-away!

Groetjes vanuit Derby!

esther

IK WIL OOK, wie weet. xxxx

Bamboostix island resort - www.istay.in

www.istay.in this is the place in alleppey, lake view resort best choice for backpacker

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!