Reisverhalen van Natascha

Alleppey & the backwaters...en een stukje Goa

En daar zijn we dan weer, met mooie verhalen en foto’s. Dit keer doe ik verhaal vanuit Palolem. We zijn maandag vertrokken uit Alleppey en hebben de trein genomen naar Kochi. Dinsdag hebben we het vliegtuig genomen naar Goa en zijn met de taxi in Patnem terecht gekomen. Ja, dat klopt, a chance of plans! Daar kom ik later nog op…

Alleppey - de backwaters…

...ik bleef filmen en foto’s maken. Wat een prachtige ervaring is dat geweest. Ik neem jullie mee…

Vrijdag om 11.45 uur opgepikt bij het hotel en naar de houseboat gebracht. We hadden dan al foto’s gezien maar de werkelijkheid was geweldig! En dat gebeurt niet vaak, laten we wel zijn. De woon- en eetkamer op het voordek was ontzettend ruim en achter de kapitein was er voldoende ruimte om heerlijk te zonnebaden op de ligkussens. De houseboat had twee tweepersoonskamers met ieder een eigen douche en wc, helemaal goed! De keuken was op het achterdek en eigenlijk het verblijf voor de bemanning.

De prijs van het geheel viel me zo mee dat we het ons konden permiteren om twee nachten daarop te verblijven. Achteraf gezien hadden we nog wel meer dagen aan boord willen doorbrengen.

Rond 12.15 uur zijn we dan vertrokken. Omdat er zoveel houseboaten waren was ik bang dat we elkaar voortdurend in het vaarwater zouden zitten maar dat viel ontzettend mee. Na een half uur waren we de vele boten toch wel kwijt en gingen we onze eigen koers varen. Blote voeten, bikini, biertje erbij en alleen maar prachtige natuur en water om je heen, kijken, kijken en nog eens kijken. Onderweg van een visser gigantisch grote verse tijger garnalen gekocht die ’s avonds vers voor ons klaargemaakt zijn (en of het niet genoeg was doen was deden we dit de volgende dag nog een keer

Wink

En dan de zonsondergang...see for your self...

De nacht was een ander verhaal. De kleine, ontzettend benauwde en warme slaapkamertjes bleken we te moeten delen met...hoe kon het ook anders...kakkerlakken! En wat voor...gigantisch grote en snelle naar je toeschietende kakkerlakken! Nadat Lex ’s nachts een verdwaalde (?) kakkerlak van haar been heeft verwijderd, hebben we besloten de volgende nacht onze klamboe’s in de strijd te gooien J

Maar voor het zover was hebben we eerst weer een dag genoten van zo verschillend landschap, van wijds tot hele nauwe kanalen met dorpjes aan weerszijde...

En we hebben ons laten verleiden tot een paar ‘verfrissende’ duiken in dat eigenlijk te warme water. Toch was het heerlijk, maakte de belevenis helemaal af!

Al met al een aanrader voor iedereen!

Onderweg...

Terug in ons hotel in Allepey realiseerde we ons dat, het geplande tripje het binnenland in, ons zoveel tijd in dagen zou gaan kosten, en naar verwachting te weinig op zou leveren, dat we hebben besloten via de kortste weg naar het ‘derde deel’ van de vakantie af te reizen; Goa – lui & relaxed genieten van zon, zee en eten & drinken

Laughing

Patnem & Palolem...

...zijn twee hele kleine dorpjes aan de kust in Zuid-Goa waar we dinsdag zijn aangekomen. Hotel ligt in Palolem, buiten de drukte van het dorp maar dicht bij het strand van Patnem, waar we gisteren hebben gelegen. Vandaag hebben we vanaf het ontbijt doorgebracht op het strand van Palolem. Het grote verschil is de drukte en het aantal hotels en strandtenten. Patnem is een stuk rustiger maar hier is de zee wat wilder en dus heerlijke golven terwijl Palolem echt veel meer tot volledig is ingericht op het toerisme met ontelbare strantentjes. Hier lopen ook veel meer strandverkopers en bedelaars. Maar er leeft ook veel meer en er valt dan ook veel meer te zien.

Patnem en Palolem hebben naar horen zeggen en lezen in de Loney Planet de mooiste stranden van Goa. Ze zijn dan ook mooi maar niet bijzonder. In Thailand heb ik ze echt mooier gezien...maar met die wetenschap hebben we ook niet zo’n drive om meer stranden af te gaan en blijven hier dan ook lekker een paar dagen relaxen. Ja, alweer...ik ben er achter gekomen dat het goed mogelijk is, dat je er aan kunt wennen, niets doen en alleen maar genieten terwijl je ontzettend verwend wordt...op alle vlakken!!

De rest van de vakantie staat gepland. We vertrekken zondag naar Panaji en volgende week dinsdag naar Anjuna (of zo...?). Vrijdag taaien we af naar Mumbai (type vervoer is nog onbeslist...) waarvan we volgende week zondag dan weer richting Nederland komen. Maar voor het zover is gaan we nog van alles doen, en niets :-)

En ik probeer jullie op de hoogte daarvan te houden.

Lieve mensen, untill next time!