Reisverhalen van Natascha

Patnem & Palolem

Zo dan, dat is alweer even geleden! Maar het valt dan ook niet mee om je los te rukken van zon, zee en strand en te zeggen: ' Ik sla deze cocktail even over want ik ga op zoek naar een te warm internetcafe.' Snap je wel? Hahaha, dus geveld door luiheid maar helaas ook een aantal dagen door hoge koorts. Het gaat nu wel weer, wil graag nog even, voor zover mogelijk, zien te genieten van onze laatste dagen hier. Wat betreft de rest van het gezelschap, Lex zit met waarschijnlijk een slijmbeursontsteking in haar schouder dus body boarden op de heerlijke golven is er niet meer bij maar ze heeft gelukkig nog steeds een gezonde arm om de cocktails mee vast te houden en weg te werken. En mamma, niets aan het handje! Neemt en krijgt hier alle rust en is ontzettend bruin aan het worden!

Maar waar is hier? Niet zoals ik de laatste keer heb geschreven want we zijn in Patnem/Palolem blijven hangen. We merkten dat mamma hier zo goedgedijtdat we hebben besloten het reizen te laten voor wat het is. En wat hebben we een hoop gezien! Daar blijven we ons zelf van tijd tot tijd nog over verbazen. En omdat we hier dan niet veel hebben ondernomen (en dus wat minder te vertellen), misschien leuk om de verschillen tussen Noord- en Zuid-India en Goa aan te halen. De verschillen...het verkeer is niet zo'n chaos als in het Noorden, men toetert minder en rijdt wat rustiger. De mensen lijken en zijn ook vriendelijker. Ze zijn meer open en toegankelijk, waar men in het Noorden dwars door je heen kon kijken. Dit wordt door de Indier die ik spreek bevestigt...In het Zuiden is het landschap ook echt mooi, veel groen, palmbomen en water lijkt in overvloed waar het noorden echt met een te kort kampt. Het landschap in het Noorden is gewoon niet mooi maar heeft wel weer een heel rijke cultuur (zoals jullie hebben kunnen lezen en zien). Het verschil tussen Goa en het absolute zuiden is merkbaar in de hele sfeer, uitstraling...het lijkt wat moderner, meer welvaart misschien. Er lopen nauwelijks tot geen koeien op straat en veel minder honden (behalve op het strand dan), de middenberm langs de autoweg wordt bewaterd, er ligt veel minder afvalop de straat en langs de weg en dus is destank ook minder. In de wat grotere steden zijn straten en stoepen en aparte plekken om je scooter te plaatsen. En toeristen, veel meer toeristen. De mensen zijn ook weer anders...maar moeilijk te beschrijven, je moet het meemaken. Terwijl volgens mij de meeste mensen van ver komen, veel uit de provincie Rajasthan maar ook uit Nepal. Dan werken ze hier 7 maanden en gaan 5 maanden terug naar hun huis.

Een ander leuk weetje, India heeft 29 provincies (of staten) en wij hebben er 5 bezocht, in volgorde: Delhi, Uttar Pradesh, Rajasthan, Kerale en Goa.

Om nu niet de indruk te wekken dat we helemaal niets doen, vorige week zondag zijn Lex en ik dolfijnen wezen spotten, met dit als resultaat...

...niets. Nou, niet veel in elk geval. Hebben er een zien jumpen in de verte en een enkel ruggetje mogen aanschouwen maar dat was het dan wel. In tegenstelling tot ervaringen van anderen een teleurstelling. Maar de boottrip op zich was wel mooi.

Verder zijn we van hotel veranderd omdat ze volgeboekt waren en hebben die paar honderd meter toch echt zelf met de rugzak gelopen (mamma per rickshaw J). We zitten nu dus heel idyllisch in een 'bungalow' op het strand met dit als uitzicht...

Alleen de bungalow wordt met plastic en tape bij elkaar gehouden hahaha. Gelukkig wel A/C!

Dan zijn we nog actief geweest op de golven met onze body board...

Jaja, hierna zijn we er echt mee het water in gegaan (Natascha in actie is vastgelegd op film) en toch heel wat golven weten te pakken die ons op de kant smeten.

En dan soms, heel soms, slaat de creativiteit toe en ga je op handen en knietjes in het zand je liefde betuigen...(en toen Lex dit las zei ze dat je op die manier beter de liefde kunt bedrijven dan betuigen...ik zeg niets...)

Ja lieve mensen, en zo moeten we ons maar zien bezig te houden

Laughing
Nee hoor, de dagen vliegen hier echt voorbij. En dus zal dit een van de laatste verslagen zijn want zaterdag vliegen we naar Mumbai en zondag terug naar huis (zie profiel op de site voor vluchtgegevens en tijden) en zitten onze 4 weken erop! Dan zijn we vanaf maandag voor iedereen weer normaal te bereiken (hoewel ik twijfel aan Lex want Alwin heeft 3 dagen vrij genomen en dus zal het me niets verbazen als daar af en toe de stekker eruit ligt...:-))

Maar omdat ik niet iedereen direct zal zien zal ik op deze site nog met een afsluiter komen.

Voor nu heb ik in ieder geval nog een extra fotoserie van de backwaters van Alleppey geupload want ik zag dat ik daar echt te weinig van heb laten zien en tenslotte zit ik nog niet aan mijn max van 200 foto's. Ga ik nu weer richting strand en zeg ik tot jullie...laterrrr!!!

Reacties

Reacties

Sonja

Blij dat je je inmiddels iets minder beroerd voelt meis, maar balen voor Lex dat d'r schouder nog steeds zo zeer doet. Afijn, rustig aan dus maar die laatste dagen dus volop gelegenheid om crispy bruin thuis te komen :-p

Geniet van jullie laatste dagen ladies, en voor van 't weekeinde alvast een safe trip home.

XXX
Sonja

Ilse

Balen zeg van jou en Lex, maar gelukkig kan je de laatste dagen nog even volop genieten! En zo te zien gaat dat daar ook wel goed lukken!

Ben wel blij dat jullie weer terug komen want mis mn vriendinnetje wel een beetje hoor!

En Lex je snap natuurlijk wel dat ik niet pas donderdag wat van je wilt horen he! ;-)

Dikke kus,
Ilse

Joyce

Zo, wat zijn die vier weken voorbij gevlogen. Maar echt een hoop gedaan en gezien.
Ga nog lekker de laatste dagen genieten van zon, strand, cocktails enz. Goede reis terug en ik zie je met Paaspop?

Groetjes,
Joyce

wendy

Wat een heerlijkheid om die verhalen van je te lezen..en van jullie belevenissen...die cocktails klinken wel heeeel goed...mooie fotos ook.

Nog een beetje beterschap toegewenst en een hele goede terugreis.

Liefs
Wen

Michel

Klinkt weer goed, meiden.
Geniet nog even van de Sex on the Beach... (cocktails hé)!
x

Belinda

Wat goed dat jullie ook de rust hebben kunnen nemen om lekker te genieten in Patnem/Palolem, fijn dat iedereen zo genoten heeft en zich uiterst vermaakt heeft! Ik wens jullie alvast een goede reis naar het koude/ natte Holland, Spreek je snel weer! kusje voor allemaal en nog lekker genieten daar!

richard

Fantastisch om te zien en te lezen hoe fijn jullie het
hebben!
Geniet van de laatste dagen,en alvast 'n goeie
reis terug!
liefs van Steef en Rich,
Hellevoetxxx

Rebecca en Klaas

Wat heerlijk om iets van jullie te horen, wat een geweldige reis en dat het met Patty zo goed gaat, nooit gedacht dat jullie zo,n prachtige reis zouden maken, mooie website met prachtige foto,s, jammer genoeg heb ik 21 maart pas de kaart gekregen, dus mis ik veel van jullie site, misschien kun je de rest nog eens doorsturen als het mogelijk is, heel veel plezier en kom gezond weer terug, geniet maar heerlijk Patty
met je heerlijke meiden.
Veel liefs van Rebecca en Klaas.

Sonja

Tja, en dan is het alweer zover:
AY 709 aus Helsinki geplant 21:15 erwartet 20:58, gelandet

Het zit erop lieverds, jullie staan weer veilig op Duitse grond... Zo te lezen is het een geweldig avontuur geweest met z'n drietjes, met herinneringen en ervaringen waar jullie heerlijk een tijdje mee vooruit kunnen!
Ik ben benieuwd naar de verhalen, en de ongetwijfeld vele foto's die geschoten zullen zijn!

Welkom thuis maar weer, fijn dat jullie er weer zijn!

XXX

Rebecca

Hallo lieve Pat, ik lees dat jullie weer thuis zijn, gezond en wel. Van de week bel ik je, je zal wel eerst een paar dagen slapen, tot gauw, veel liefs voor jou en de meiden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!