Reisverhalen van Natascha

Bangkok

Eindelijk, daar ben ik dan! Het valt ook niet mee, een zoon van 22 jaar houd je aardig bezig
en verliest je daarnaast ook niet uit het oog hahaha. Waar ik eigenlijk mee bedoel dat het
met z'n 2-en heel anders reizen is dan met z'n 3-en.
Nu zitten we dan eindelijk achter elkaar in een internet cafe en neem ik ff de tijd om jullie
op de hoogte te brengen. Wat hebben we al veel gedaan en gezien! Maar beginnen bij het
begin.

14 januari
We zijn de vakantie begonnen met een vertraging van een uurtje
of 3. Mocht de pret absoluut niet drukken, hebben een heerlijke lunch genuttigd en een
meegebrachte fles champagne gedronken :-)

Na een vlucht van een uurtje of 10, 11 aangekomen in Bangkok. Heerlijke 31 graden
en werkelijk niet te warm, prima te doen :-)
Na het in-checken tot een kort dutje gedaan en daarna de stad verkennen. Djermo wilde graag
naar de MBK voor sportschoenen en ketting en is dan ook heel goed geslaagd!
En voor weinig...wat dan ook de bedoeling was.

's avonds zijn we op zoek gegaan naar een restaurant uit de Lonely planet maar geen enkele
Thai die ons de weg wist te wijzen. Tot we op aanraden van een vrouwelijke politie
funtionaris naar een visrestaurant zijn gegaan waar we onszelf getrakteerd hebben op een
heerlijke kreeft van 1,5 kilo! Ontzettend duur maar heel lekker...voor Djermo was dit de eerste keer dus dat was ook wel speciaal. Vooraf hebben we een vissoep gegeten wat blijkbaar een specialiteit was, Tom Yum Goong. Ontzettend pittig maar overheerlijk inderdaad!


Vervolgens, ook op aanraden van de politie functionaris, hebben we ons door dezelfde TukTuk
chauffeur naar de Patpong show laten rijden. Daar wordt zij ieder jaar op valentijndag door
haar man mee naar toegenomen...ik had wel een donkerbruin vermoeden...dat achteraf waar bleek te zijn, een heuse 'sexshow' in een ontzettend louge tent. Wat de Thaise vrouwen niet
allemaal voor trucen uit (en met) hun doos weten te halen...verbazingwekkend!
Terug op de hotelkamer tot in de kleine uurtjes gezellig zitten kletsen en muziek geluisterd.

15 januari
Na het uitchecken ons naar het volgende hotel laten brengen aan Khao San Road, zeer bekend
en populaire backpackers straat. En een stuk betaalbaarder!


's middags met een Tuktuk door de stad gecrossed. Crazy chauffeur...1e stop de Wat Phra Kaeo (Emerald Buddha). Een enorm hoge Buddha beeld en allemaal urnen in aparte kastjes.

Heerlijke wierook en rust...Het schint een bedevaartsoord te zijn voor Budisten en verbonden aan de Thaise Monarchie. Vervolgens naar nog een tempel waar naast een school gelegen. Een heel leuk gesprek met een geschiedenisleraar gehad die ons het advies gaf de rest van de reis volledig vooraf te boeken vanwege het piekseizoen. Je weet het niet maar hadden de tip al meer gekregen dus het zekere voor het onzekere en naar het reisbureau gereden. En wat een reis wij geboekt hebben! Ik heb het profiel aangepast dus als je benieuwd bent moet je daar wezen! Betekent wel dat we nu wat zuiniger aan moeten doen maar goed, dit is Thailand dus dat is geen probleem :-) Avond eten doen we hier voor nog geen euro per persoon (ons
biertje is duurder!). 's avonds wederom tot in de kleine uurtjes doorgegaan, dit keer op het terras aan de cocktails (hele sterke Long Islands :-D).

16 januari
Ontbijtje genomen voor we met een boottocht door de kanalen van Bangkok zijn gaan varen.
Scrambled eggs met peper en zout...dachten wij. Bleek het suiker te zijn! En dat is niet
Thais...maar gewoon dom :-).
Boottrip was leuk, aan de andere kant van de rivier. Moet zeggen dat we zo toch best veel
van Bangkok hebben gezien. En met allerlei vervoersmiddelen...
Na een late lunch een Thaise en olie massage genomen. Best pittig moet ik zeggen! Ik heb er
van genoten, Djermo laat het hierbij...was ook wel een beetje teleurgesteld dat hij door
een man werd gemasseerd en ik daarentegen wel door een vrouw...lucky me ;-)
Daarna met een biertje en muziek op het dakterras aan het zwembad van het hotel gezeten...
ja, we hebben het zwaar, heel zwaar...

Straks nog ff een bierje in The Club en op tijd naar bed (althans, ik echt vandaag!) want
morgen vertrekken we al om 7 uur naar The River Kwai. Maar nogmaals, voor verdere details
kijk op het profiel want we gaan een hoop moois ondernemen!

Tot gauw! Groetjes van ons XXX

Reacties

Reacties

Joyce

Hey Natas en Djermo,
Jeetje, ik krijg gewoon een flashback. Lekker in Bangkok. Alleen zaten wij op oudejaarsavond 2006 in een uitgestorven Khao San Road in verband met de bommeldingen. Zeker een goede keuze om ook naar Khao Sok te gaan. Daar zijn wij ook geweest. Door de jungle getrokken, door een grot geworsteld en overnacht op een floating village. Echt een avontuur.
Veel plezier.

XXX
Joyce

Belinda

Wauw, dat doen jullie weer goed! haha. Veel plezier! kus

Rebecca

Oh, Natacha wat ben ik jaloers, zo had ik ook willen reizen, wil het nog, maar ik kan nu niet meer en heb er de man niet naar, maar we gaan een boottocht maken, moet ik ook tevreden mee zijn, geniet maar heerlijk met je zoon, dat vergeet hij zijn hele leven niet meer. geweldig, heel veel plezier samen en tot horens, veel liefs van Rebecca

wendy

he lieverd...aan de long island ice tea gezeten....sterk spul..ga je dubbel van kletsen..of was het wat anders???

geniet nu al weer van je verhalen. en het feit dat je lekker met je zoon op pad bent..heeeel bijzonder...zet me aan het denken, mss dat ik dat ook wel PER kind ga doen.

geniet van al het moois en goeds dat je nog gaat meemaken.

dikke kus
Wen

mam(o)ma

Hallo lieverds! Ik heb de kriebels in heel mijn lijf gekregen na het lezen van jouw verslag en het zien van de foto`s Natascha.Ik heb direct weer heimwee naar onze reis door India,ik sta nog steeds met een,lang uitgerekt, been daar.Ben er nog steeds niet los van.En wat ben ik trots op jullie! Mijn dochter en kleinzoon samen trekkend door Thailand!!!!Heerlijk,schitterend!Veel lieve warmte van mij, mam(o)ma

Ilse

Hey Lieverds,

Ziet er echt geweldig uit! Krijg gelijk de kriebels om weer een keer naar Thailand te gaan!!

Veel fun samen!

x
Ilse

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!