Reisverhalen van Natascha

Koh Lao Liang

En daar ben ik weer, ver uit Koh Lao Liang, nu wederom vanuit Ao Nang - Krabi.

We hebben 3 fantastische dagen op het eiland Koh Lao Liang achter de rug, samen met onze nieuwe Canadese vrienden, Mario en Sybile. Wat kan ik zeggen, we zijn in het paradijs geweest! Ik zou willen zeggen dat de foto´s voor zich spreken maar helaas leggen die gewoon niet vast wat we allemaal gezien maar ook vooral ervaren hebben. Misschien dat de video die we hebben gemaakt meer het idee kan geven hoe het daar was maar die kan ik helaas niet plaatsen. Jullie moeten het maar van me aannemen of, en dat is natuurlijk nog veel beter, het zelf gaan beleven!

Voor degene die zich dat niet zien doen zal ik een poging wagen. Volgens Steve, die ons de reis heeft verkocht, hebben maar weinig mensen het eiland bezocht. En aangezien de meeste Thaise mensen aan wie we onze plannen delen, het eiland niet eens kennen, zou het zo maar zo kunnen zijn. Er staan ook maar iets van 30 tenten op het strand en ik heb ook niet meer dan een man of 30 kunnen tellen. Het eiland is een National Park dat van de regering wordt gehuurd voor exploitatie op zeer kleine schaal, met permanente bewaking van 2 soldaten. Het heeft een bounty strant zoals je dan eigenlijk alleen van de reclame kent (en wellicht dat enkele van de lezers die Thailand hebben bezocht weten wat ik bedoel), koraal direct aan ons strand dat we al snorkelend hebben ontdekt. Op jacht naar Nemo hebben we prachtige onderwaterfoto's gemaakt die ik nu helaas nog niet in mijn bezit heb. We hebben op een klein eiland naast die van ´ons´ verse krab gekocht van de vissers die daar op leven en werken (op de foto het kleinere eiland aan de linker kant), die ´s avonds op de BBQ voor ons werd bereid. Kayaken, klimmen (wat wij dan hebben overgeslagen maar zeker wel tot de mogelijkheden behoord), massage, hangmatten, barretje en goede voorzieningen van douche, wc en electriciteit. Goed verzorgd buffet met rijst en 3 of 4 gerechten met vis, vlees (curry), kip en groenten. En aan het barretje de gebruikte drankjes tot onze keus. De eerste avond hebben we zeker een uurtje of 3 in de zee doorgebracht, onder de sterren, heerlijke temperatuur van zowel water als buitenlucht en ´gespeeld´ in het water waardoor (ik vermoed door plankton) er allemaal lichtjes in te zien waren. Zoeken naar de meest vreemde schelpen...hemel op aarde waren deze dagen. Zelfs de tocht er naar toe in de longtail boat was heerlijk. Geen idee hebben waar je naar toe gaat, die prachtige rotsen die hier en daar uit zee steken...het uitzicht en het idee maakten een hoop fantasie bij ons los!

Morgen is iets heel anders, gaan we op de quad en wild water varen als ik het goed heb. Maar ook daar kijken we naar uit!

Mijn tijd op de computer zit er al weer op. Het is inmiddels ook weer 0.45 uur, tijd om af te ronden en naar bed te gaan. Untill...

Liefs

Natascha

XXX

p.s. Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! En Lex, maak dan wel geen lange nachten maar ben compleet knock-out!

Reacties

Reacties

Rebecca

Oh, Natascha, wat een avonturen, ik ben nooit jaloers, maar dit had ik ook zo graag willen beleven.
Maar geniet met je zoon zo lang als je kan. Veel liefs
en knuffels xxxx Rebecca

Sonja

Jongens wat klinkt dat heerlijk, en wat een fantastische foto's! Komen jullie uberhaupt nog terug? :-))
Het is jullie ook allebei aan te zien dat het geweldig is daar, lekker hoor!
Super om weer zo mee te kunnen lezen Natas!

Dikke knuf!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!