Reisverhalen van Natascha

Phang Gna en Khao Sok

Zaterdag 23 januari 2010

Vanmorgen om 8.30 uur vertrokken richting Phang Gna. Daar zijn we begonnen met quad rijden. Wat een fantastische omgeving in de Bergen zeg! En werkelijk een heel gevarieerd en groot parcours. Door water, zand, over keien, houten bruggetjes, hevel op en af, kuil hier en daar en lelijke afgronden om het spannend te maken:-) Dus zeker niet ongevaarlijk! Op het eind nog een stuk over de weg dus gas open:-) Dat is prima bevallen.

Daarna afkoelen bij het wild water raften. En ook daar ging het er serieus aan toe. D.w.z. een flinke stroming met behoorlijke rotspartijen en nauwe doorgangen. Maar er was ook ruimte voor spel. Gezelschap van 7 man/vrouw werd opgedeeld in 2 boten wat resulteerde in 1 boot met 3 vrouwen en 1 boot met 4 mannen. De mannen gingen voorop en onderweg was het elkaar goed nat maken met de peddels. En net voor het einde zijn wij vrouwen erin geslaagd de mannen te verslaan :-)

Halverwege nog een frisse duik in de rivier genomen, al met al zeer geslaagd. En dan te bedenken dat ik bij het instappen in de mini-van last van de darmen kreeg. Gelukkig had iemand daar iets voor bij zich en heb ik het weten uit te zingen. Bij het quad rijden hadden ze gelukkig schone westerse toiletten want zo'n gat in de grond ergens langs de weg is ook niet alles als je niet helemaal lekker bent, balanserend op van die smalle randjes, niets aan willen raken en toch je evenwicht zien te bewaren...je snapt het wel...

Na een werkelijk heerlijk en uitgebreide lunch (dat er gelukkig toch wel in ging) naar de zoveelste waterval geweest maar dan realiseer je je dat je door de Erawan Waterfalls verwend bent!

En toen de rit weer terug. Kwamen rond 17.00 uur weer terug bij Krabi Lake View en ben toen uitgeput met een boek in de ligstoel bij de bungalow neergestreken. Een uurtje later konden we genieten van een BBQ, special voor Djermo en mij. We hadden eten in overvloed, beef met ananas aan een stokje, kippenpoten (of is het nu toch zonder ‘n'?) en een hele vis, met alles er op en er aan :-)

Zondag 24 januari 2010

Vanmorgen vertrokken naar Khao Sok National Park, op ongeveer 2 uur rijden van onze bungalow. Lekker de Bergen in en wat een prachtige omgeving! Onderweg in de mini-van heerlijk zitten lezen.

Voor de ochtend stond een kanotocht op het programma van ongeveer een uur. Dit keer niet zelf peddelen maar onderuit (nou ja, opgevouwen) zitten en genieten van al het moois onderweg. Hebben prachtige insecten gezien, een ‘ baby' spin zo groot dat je gillend zou weg rennen als je ooit zijn moeder tegen kwam, vissen, een slang die in de boom een dutje deed (gelukkig!), een reptielachtige (legiaan?) die geen zin had te wachten en te glimlachen voor de foto...en veel ander natuurschoon. De rivier had behoorlijk laag water en met Djermo zijn gewicht (90 kilo bij vertrek maar is spontaan aan het afvallen :-)) hadden we zelfs hier en daar een vastloper. Beetje schudden met de kontjes en daar gingen we weer hahaha.

Na de lunch volgde dan de olifantenrit door de jungle. Zo apart heb ik hem nog niet meegemaakt. Wat moesten die dieren had werken, de berg op door wat leek een droog staande rivier vol met keien tot heuse rotsblokken. En wat was het warm...poeh! Hierna hebben we wilde aapjes brood gevoerd en zijn Djermo en ik als enige van het gezelschap rond 16.00 uur afgezet bij ons resort The Cliff and River. Zaten dus echt midden in de jungle maar wel luxe hoor. Vrijstaande bungalows die op verschillende plateau's zijn neergezet dus het was flink wat klimmen en dalen om ergens te komen. Met als hoogtepunt een zwembad anex bubbelbad dat over de vallei uitkijkt...weer zo mooi.

‘s avonds de meest heerlijke curry's gegeten, goed pittig op verzoek. Ze hebben de neiging in dit land rekening te houden met de westerlingen en dus het eten nauwelijks te kruiden. Maar wij houden juist van pittig dus dan er maar om vragen. Dat is die avond gelukt :-)

De bungalows zijn leuk. Staan op betonnen palen maar zijn verder uit vrijwel volledig uit hout en bamboe opgetrokken, ook het interieur. Hadden heel leuk een buitendouche maar moesten wel iedere keer checken op de aanwezigheid van slangen en/of spinnen. En dat vind ik dan weer wat minder. Ben niet zo'n held...maar al met al weer een pracht lokatie en omgeving.

Maandag 25 januari 2010

Na een goed ontbijt vertrokken richt Khao Sok National Park. Eigenlijk is alles in deze omgeving National Park. Maar gingen voor de jungle trekking, op zoek naar de grote bloem genaamd Rafasia. Deze tocht was echter niet te doen voor mijn enkel dus na 2 km (al veel te ver eigenlijk...) met nog 2 km te gaan, zijn we omgekeerd. Gelukkig want naar beneden is nog pijnlijker voor mij...maar met en bamboestok in de ene hand en de ander leunend op Djermo zijn schouder en in een rustig tempo, zijn we afgedaald. De rest van de dag lekker niets meer gedaan. Beetje internetten, weer een geweldige lunch en daarna een heerlijke olie massage, dit keer met uitzicht op de bergen en vallei. Wat wil je nog meer?

Rond 16.00 uur vertrokken richting Ao Nang waar we eigenlijk gelijk konden aanschuiven bij de BBQ. Goed geregeld zeg ik! Ondertussen de was meegegeven dat twee uur later schoon en gestreken terug was. En het was een berg! Want door al dat reizen zijn we niet toegekomen aan wassen dus alles was behoorlijk smerig...maar dat hoort er bij!

Na het eten nog met een aantal naar verschillende soorten muziek zitten luisteren en daarmee weer zin gekregen in een feestje...maar, het is nu even na twaalven, maak dit nog af, ga nog voor een enkel afzakkertje en dan naar bed want morgen worden we weer om 8.00 uur opgehaald om naar Koh Phi Phi af te reizen, waar we o.a. naar Camp Maya zullen gaan en overnachten (film The Beach) en onze Canadese vrienden weer zullen zien :-D

Lieve mensen, dit was het weer. Ik denk dat het volgende verhaal na 3 dagen Koh Phi Phi zal volgen. Maar je weet het niet...het is vakantie and where are going with the flow :-)

Lieve groetjes

Natascha

XXX

Sonja

Hmmmzzz die spinnen en slangen in de douche klinkt iets minder, maar de rest.... *zucht*.... :-P
Heerlijk zeg!

Rebecca

Je kan er straks een boek over schrijven, wat een verhalen, ik wil nog steeds, dan maar spinnen en slangen, ik heb nog zoveel te zien. heel veel liefs xxx
Rebecca

Ilse

Hey Lieverds,

Klinkt echt helemaal super!!!
Leuk om te lezen hoe geweldige vakantie jullie hebben!

Veel plezier nog!

x

Lex

Hoi lieve schatten,

Ik vind het echt zo gaaf om jullie verhalen te lezen! Het lijkt me allemaal even geweldig!
Ik zei al tegen Ilse "...en dan neemt ze mij mee naar dat gore India...". Nee hoor, dat was ook een superreis maar ik kijk nu toch wel heel erg uit naar Bali volgend jaar.

Ik mis jou ook erg zusje, moeten maar de schade inhalen als je weer terug bent. Vanavond gaan mama en ik naar Petra, even gezellig een wijntje drinken. Hoorde dat ze heimwee naar Djermo heeft, ik ken het gevoel..

Verder is je auto weer gemaakt en aan je vloer wordt hard gewerkt dus je houdt me lekker bezig zo! Maar geeft helemaal niets, als je je maar goed voelt en weer bent opgeladen als je thuis komt. Het tij is gekeerd, niet vergeten hè!

Geniet er nog van!

Veel liefs,