Reisverhalen van Natascha

Koh Phi Phi - Koh Phangan - Koh Tao - Koh Samui

Woensdag 27 januari 2010 (Koh Phi Phi)

In vervolg op mijn eerder schrijven op deze dag, je weet dus nooit hoe de dag kan verlopen. Ben samen met Sybile en Mario naar de Rolling Stones geweest waar een echte Thaise rockband stevige covers speelde. Even lekker uit ons dak zeg maar. Daarna naar het strand waar tot in de late uurtjes nog stevig wordt doorgefeest. Ik geloof dat ik rond 6 uur in de ochtend richting mijn kamer liep...

Het leven gaat daar 24 uur per dag door. Zelfs de supermarkt blijft 24 uur open. Wel lekker om altijd een koud biertje te hebben :-)

Donderdag 28 januari 2010

Deze dag niet veel gedaan. Lag er pas vroeg in, werd weer vroeg wakker en het enige dat ik de uren die daarop volgden heb gedaan is een korte wandeling voor wat eten. Het is hier gewoon veel te warm, minimal 40 graden, en dan heb je geen zin om iets te ondernemen. Op het strand liggen is te warm en eigenlijk alle activiteiten behalve in het water liggen of op je bed met de Airco aan. En ik heb voor dat laatste gekozen. Lekker nog een uurtje gepakt en pas rond 17.00 uur een lange, steil klim naar het viewpoint op het eiland gemaakt voor de ondergaande zon. Helaas ging die al eerder schuil achter de berg en gaf hij ook niet die mooie rode gloei...maar het gaf wel een goed uitzicht op hoe het eiland er nu eigenlijk uit ziet en het was de moeite waard.

Omdat ik niet veel heb ondernomen dan maar wat over het eiland. Het eiland met Maya Bay heet Koh Phi Phi Ley en het grote eiland zogezegd Koh Phi Phi Don. Koh Phi Phi (PP) Ley heb ik al beschreven maar dan nu PP Don. De smalle straatjes zijn auto & scooter vrij! Het enige dat hier wordt gebruikt zijn fietsen en karren waarop de voorraad wordt voort geduwd. De straatjes vullen zich met geluiden van (fiets)bellen en waarschuwingskreten op z'n Thais:-) en het geslof en praten van mensen. Er lopen genoeg mensen gewoon op blote voeten...er lopen ook heel veel mooie mensen, vrouwen...hmm hahaha.

Ons onderkomen, Phi Phi Dream, heeft wel wat, geeft je echt een backpackers gevoel. Op je blote voeten over de rood geverfde planken, open galerij met wasrekje voor de deur...en 2 grote huiskatten. Er zijn hier trouwens veel kitten in Thailand. Weinig honden zie je en als je ze ziet zijn ze, net als in alle Aziatische landen waar ik ben geweest, slecht verzorgd (zonder baasje?). PP, ik had er nog wel een dag kunnen blijven. Naar het strand en nog een avondje goed feesten want er is op dat vlak hier zoveel te doen! En natuurlijk ook alle trips die van hieruit te maken zijn.

Het is een heel mooi eiland maar de mens maakt er een zooitje van. Achter onze kamer loopt het open riool en in de badkamer, die zo klein is dat je tegelijkertijd kunt plassen op de wc, je haar kunt wassen onder de douche en je tanden kunt poetsen boven de wasbak, zit een fan die direct met de buitenlucht is verbonden. Maar in plaats van dat hij lucht afzuigt wordt de rioollucht de badkamer ingezogen! Maar ook dat went haha.

Vrijdag 29 januari 2010

Ons staat een lange reisdag voor de boeg, van Koh Phi Phi naar Koh Phangan.

Vanmorgen op tijd uitgechecked, 7.45 uur, en op pad. Na het ontbijt de ferry naar Krabi. Daarna met de bus naar opstappunt van organisatie. Wat een chaos! 'Welke bus moeten we hebben? That bus!' En dan staan er tientallen. Word je van de een naar de ander gestuurd...belanden uiteindelijk in een half gare en overvolle bus, zittend op de grond in het middenpad, tussen de benen en rugzekken:-)

Weer wachten op het opstappunt op de volgende bus en belanden dan in een hoerenbus uit Las Vegas of zo...het interieur...staat op film! Een 2 uur later weer buswisseling en een kleine 2 uur wachten. Dan maar weer een broodje en aan het bier. Hier heel gesprek met een Fin. Weet nu waarom er zoveel mensen uit Scandinavie zijn, ze ontvluchten de kou! Net als wij eigenlijk:-) Dan op de bus naar de pier...duurt nog eens 1,5 uur die rit! Onze oorspronkelijke ferry van 15.30 uur (of was het 16.00 uur) missen we vanwege de enorme drukte?! Weet het niet, kunnen ons alles wijs maken. Voordeel is dat we een mooie sunset mee maken en de bijna volle maan (morgen!) onze reis in het donker verlicht. Nadeel is dat we onze afspraak met Sybile en Mario zullen gaan missen...maar we hebben altijd nog morgen!

Komen uiteindelijk rond 22.15 uur in ons hotel aan maar we zijn er weer gekomen! Het verbaasd je soms...echt. Toch wel een beetje trek gaat Djermo op onderzoek uit en kan voor een half uur de scooter van een local linen. Hij komt terug met iets van noodle soep in plastic zakjes. Dat wordt een uitdaging:-) Soep in een gals geschonken en de noodles met de hand gegeten. Fris en fruitig, moe maar voldaan, gaan we rond 12.00 uur naar bed. Djermo maakt een slechte nacht want morgen gaan we duiken! En daar kijkt hij al zo lang naar uit...het is denk ik net als het schoolreisje vroeger :-)

Zaterdag 30 januari 2010

Om 6.00 uur gaat de wekker en worden over 3 kwartier opgehaald. Rond 7 uur ontmoeten we onze instructeur voor de dag, Chris. Er volgt een korte uitleg over het material, uitzoeken van wetsuits, mask en fins (flippers maar het verkeerd uitspreken kost je een biertje so better safe then sorrow...) en dan gaan we het zwembad in. Daar doen we een aantal technieken oefenen die gelijk goed gaan. We zijn natuurtalenten en hij meent het dit keer. Normaal hebben mensen daar een paar uur voor nodig en wij doen het in een half uurtje. Iedereen is vol vertrouwen en de truck wordt volgegooid met spullen. Er gaan nog 4 mensen mee die gaan voor hun 'open water' examen. Dat zou ik ook wel willen doen, misschien volgend jaar op Bali (Lex...)?

Met de ferry vertrekken we naar Koh Tao, weer een eiland op onze lijstje erbij. Op de boot krijgen we onze laatste instructies en springen dan in het water, direct vanaf de ferry voor onze eerste duik in open water. De eerste 30 minuten is het mooi onder water maar daarna wordt het zich erg troebel door het vele verkeer op het water en kun je aardig de weg kwijt raken indien je niet over een kompas beschikt. Maar over het duiken zelf, het is even een handigheid die onder de knie moet krijgen, het klaren van je oren (druk in je organ gelijk maken aan de druk van het water) en onder water je mask leeg laten lopen maar als je eenmaal het vertrouwen in jezelf hebt dan ben je vrij en voel je je een vis in het water :-)

De tweede baai (en tweede duik) was nog mooier! Hier was het zicht ontzettend goed en het koraal zo verrassend en afwisselend. Prachtige vissen, veel vissen...tja, verslavend, we willen meer! Helaas hebben we niet genoeg dagen want anders hadden we met gemak ons examen kunnen halen gaf Chris achteraf aan. En het had ook geld gescheeld omdat vandaag van de prijs afgegaan zou zijn. Maar je kunt niet alles hebben en wij hebben deze vakantie al zo veel gedaan en gezien!

Maar goed, de computer is inmiddels al 3 keer uitgevallen en ik heb al menig keer mijn tekst opnieuw moeten tikken, ik sluit nu af. En we moeten ons gaan voorbereiden op de Full Moon Party, yeahhhhhhhhhhhhhh! Zoals mijn zusje zei, de kers op de taart...nou lieverd, zeg maar de zoveelste kers J Heb er zin in, partytime! Kijken wie we allemaal gaan tegen komen. Zoveel mensen die we onderweg ontmoet hebben zullen er ook zijn, en met hen nog 50.000 mensen geloof ik. 4 keer per jaar wordt de Full Moon Party groots (nog groter) gevierd en vanavond is een van die keren. Ben zo benieuwd naar dit legedarische feest. Zullen gaan het horen van mij!

Tot...op Koh Samui!

Zondag 31 januari 2010

Nadat ik gister klaar was met mijn tekst (ik tik het altijd eerst voor de zekerheid in Word of Notepad, afhankelijk van wat ze ter beschikking hebben) en ik het verhaal en de foto's wilde plaatsen, was ere en 4e stroomstoring maar dit keer duurde hij ongeveer 1,5 uur. Bleek dat heel het eiland (en een eiland er naast) zonder stroom was komen te zitten. Gelukkig hadden we onze zaklampen en bij dat licht zijn we voor de zekerheid toch maar gaan douchen. Vervolgens is het zo hard gaan regenen en dachten we op gegeven moment dat het feest letterlijk in het water was gevallen. Maar ready to go ging rond 20.45 uur het licht opeens weer aan! Yeahhhhhhhhhh...toch nog een feest. En wat voor een feest...

Het was wat kleiner dan wij hadden verwacht maar al met al toch wel heel bijzonder. Volle maan...in alle tentjes werd weer andere muziek gespeeld. Er was vuur(werk), en verf, en drinken...

Touwen werden in de brand gezet en kunsten mee uitgehaald. Hele stellages met tekst werden ontvlamd en liet mensen de meest gekke dingen doen. De voornaamste vorm van drank waren buckets vol met sterke drank, sort van red bull en soft drink, het strand was vol mensen en de zee werd door mannen, en vrouwen!, gebruikt als een groot toilet. Iedereen liet zich met fluoriserende verf onderschilderen of deed zelf een poging...het was geweldig! Maar laat de foto's voor zich spreken zou ik zeggen :-)

Hopelijk krijg ik het verhaal en de foto's nu wel geplaatst. Daarna ga ik even snel wat eten, Djermo in stelling brengen (wakker maken en zijn rugzak laten inpakken) en gaan we op pad naar Koh Samui waar we 3 dagen gaan relaxen. Ik zal vandaar uit wel heeeeeel weinig te melden hebben, is de bedoeling. Dus laat jullie niet verbazen als dit het laatste verhaal is. Ik heb er ook deze vakantie weer van genoten om de belevenissen te beschrijven en te zien hoe veel van jullie er ook plezier aan hebben beleefd. Bedankt voor alle reacties en ik zie jullie weer in Holland.

Toegift!!!

Na alle stroomstoringen van gisteren heb ik toch mijn verhaal weten zeker te stellen alvorens we vanmorgen naar Koh Samui zijn vertrokken. Het heeft me nu drie dagen gekost om het samen te stellen, het is ook wel een heel verhaal geworden achteraf hahaha. Vanmorgen echter kreeg ik te kampen met virussen op mijn SD kaartje, foto's die werden verwijderd (gelukkig heb ik ook die terug weten te krijgen). Vraag me niet hoe...maar alles komt uiteindelijk goed in Thailand. Alleen weigerde de computer dient te doen, gmail werd niet geopend, enfin, heeft me 1,5 uur gekost zonder resultaat. Met als gevolg dat we eerst naar Koh Samui zijn vertrokken, ingechecked hebben in ons geweldig luxe resort, om vervolgens het zwembad in te duiken en op het strand te gaan liggen. Heb ik jullie nog wat extra foto's te laten zien :-)

Wij gaan zo eten en vanavond met een dvdtje op de bank of bed liggen. Zo willen we onze laatste drie dagen in Thailand graag besteden! Na al dat reizen en vroeg op staan is dat toch wel heeeeeeeeeeeel lekker.

Sawadi Ka to you all!

Liefs

Natascha

XXX

Reacties

Reacties

wendy

IK WIL OOK!!!!!

liefs uit nederland..waar het gister weer sneeuwde..inmiddels weer sneeuwvrij...

dikke kus en tot snel
Wen

Lex

Zo, wat een verhaal! Klinkt allemaal even goed. En de foto's zijn ook super. Kan niet wachten op de rest van de foto's en film. En natuurlijk dat jullie weer thuis komen.. :-)

Btw, ik vind je vloer echt mooi!

Dikke kus van mij en nog 3 nachtjes slapen...!!

Yuri & Maxime

Hey vakantiegangers!

Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin!
We hebben genoten van jullie verhalen en foto's, en kijken nu al uit naar de film, hihi!

Geniet nog maar lekker!

Dikke kus, Y&M

Sonja

Geniet met volle teugen van de laatste dagen lieverds!
Heerlijk, die verhalen en foto's!

Ilse

Hey lieverds,

Geniet nog even lekker van de warmte en de rust!!!
Tis hier weer lekker koud Brrrrrr

x
Ilse

Ps vind je vloer ook erg mooi geworden!!

derk

het zijn mooie foto's geworden en ik geloof wel dat jullie genoten hebben.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!